معرفي 10 نرم‌افزار پيچيده اداري کارمندي بي‌دغدغه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 53
نویسنده : مولوی
معرفي 10 نرم‌افزار پيچيده اداري
کارمندي بي‌دغدغه
يکي از ويژگي‌هاي نرم‌افزارهاي منبع‌ باز اين است که انواع و اقسام آن را مي‌توان يافت، زيرا هرکس که نيازي را احساس کرده، يک نرم‌افزار براي آن توليد کرده است. تنها مشکل اين است که تشخيص بدهيم کدام‌يک براي استفاده مناسب‌تر است. اين موضوع بويژه در نرم‌افزارهاي اداري بيشتر به‌ چشم مي‌آيد. ممکن است ساعت‌ها بگذرد و نتيجه‌اي در پي نداشته باشد. از اين‌رو تصميم گرفتيم چند نرم‌افزار مفيد اداري را معرفي کنيم.

PDF Chain

اين نرم‌افزار، ابزاري گرافيکي است که مي‌توانيد به کمک آن اسناد

PDF را ادغام يا دو تکه کنيد، پس‌زمينه يا واترمارک به آن بيفزاييد و حتي براي آن پيوست تعيين کنيد. اين ابزار در اصل يک رابط گرافيکي براي نرم‌افزار pdftk است. در اين ابزار تا 26 فايل را مي‌توان به يک فايل تبديل کرد. همچنين مي‌توان صفحه‌ها را چرخاند، براي آنها دسترسي تعيين، يا صفحه‌ها را رمزگذاري کرد. اگر سر و کارتان با اسناد PDF است، اين ابزار يک الزام به‌حساب مي‌آيد.

gLabels

اين ابزار براي طراحي کارت‌هاي ويزيت و ليبل‌ها فوق‌العاده است. با بيشتر پرينترهاي برچسب‌زني کار مي‌کند و نه‌تنها مي‌توان در آن به طراحي ليبل و کارت ويزيت پرداخت، بلکه مي‌توان با کمي اغماض به عنوان يک ابزار ويرايش تصوير نيز به آن نگاه کرد. همچنين يک نرم‌افزار دروني در

gLabels وجود دارد که مي‌توان آن را به ايميل متصل کرد.

Kraft

اين ابزار، از آن دسته نرم‌افزارهايي است که معمولا براي مرتب‌سازي و تنظيم وقت و قرار ملاقات به‌ کار مي‌رود. در اين ابزار مي‌توانيد اسناد مرتبط با روابط تجاري را مديريت کنيد. کرفت واقعا در ايجاد فاکتور، پروپزال و... خوب عمل مي‌کند. همچنين مي‌توان در اين ابزار مشتريان را مديريت کرد، الگوهاي متني ساخت، محاسبات را انجام داد، سند پي‌دي‌اف ايجاد کرد و...

MDB Viewer

اين ابزار مختص صرفه‌جويي در زمان است. تلاش زيادي شده تا بتواند از فايل‌هاي ديتابيس مايکروسافت اکسس داده‌ها را استخراج کند و اين موضوع در سيستم عامل لينوکسي که خبري از مايکروسافت اکسس نيست، يک جواهر به‌ حساب مي‌آيد. اگر از اين ابزار خوشتان نيامد، مي‌توانيد از

Kexi استفاده کنيد که در محيط کي‌دي‌‌ئي فعاليت مي‌کند.

Okular

اکولار پاسخي لينوکسي به ابزار پيش‌نمايش مک است. اين ابزار يک نمايش‌دهنده همگاني فايل است که مي‌تواند سند پي‌دي‌اف، تصاوير، پست‌اسکريپت،

DjVu، CHM و بسياري از فرمت‌هاي ديگر را پشتيباني كرده و نمايش دهد. از اکولار مي‌توان اسناد را پرينت کرد، متن استخراج کرد، اطلاعات را ديد، اسناد را جستجو کرد و... توسعه‌دهندگان اين ابزار در نظر دارند قابليت‌هاي اين نرم‌افزار را در بخش سندهاي پي‌دي‌اف بيشتر کنند.

Golden Dict

اين ابزار يک مدير ديکشنري است که تمام نيازهاي ديکشنري شما را برطرف مي‌کند. از ويژگي اصلي نرم‌افزار گلدن‌ديكت اين است که مي‌تواند ديکشنري‌هاي بابيلون، استارديکت، ديکتد، و لينگو را باز کند. همچنين ويکي‌پديا، ويکشنري و مدياويکي را پشتيباني مي‌کند و شما مي‌توانيد در سيستم شبکه‌اي کلمه هانسپل نيز واژگان را جستجو کنيد و ريشه و نگارش درست واژگان را هم بيابيد. اگر چند ديکشنري را در اداره خود به ‌كار مي‌بريد، حتما از اين ابزار بهره‌مند شويد.

Simple Scan

اين ابزار، بهترين وسيه براي خبرنگاران است. اين ابزار مي‌تواند خروجي تصوير يا پي‌دي‌اف بدهد. متاسفانه اگر اسکنرتان در لينوکس پشتيباني نشود، اين ابزار کار نمي‌کند. سيمپل ‌اسكن توسط کانونيکال، پشتيبان اوبونتو ساخته شده است ولي در توزيع‌هاي ديگر از جمله فدورا نيز کار مي‌کند.

RedNoteBook

اين ابزار بهترين وسيله براي خبرنگاران است. مدخل‌هاي مختلف با قابليت تگ‌‌زدن براي هرکدام، بررسي غلط املايي، فرمت‌دهي و ايجاد تصوير و لينک و فايل در آنها، جستجوي سريع و استخراج و ترجمه آنها؛ يعني همه چيز لازم براي جمع‌آوري مجموعه‌اي از ابزارها که براي نوشتن مناسب است.

TOra

اين ابزار به ‌درد کساني مي‌خورد که با داده‌ها و پايگاه‌هاي داده سر و کار دارند. اين رابط گرافيکي مي‌تواند اوراکل، ماي‌سه‌کوئل و پستگرسيکوئل را پشتيباني کند و در لينوکس، ويندوز و مک عرضه شده است و مي‌توان با کمک آن تمام نيازهاي جستجو و مرور پايگاه‌هاي داده را برطرف کرد. هر چند اين ابزار براي کاربران غير فني طراحي نشده، اما اگر کسي به رابطي گرافيکي براي ديدن پايگاه داده‌اش نياز داشته باشد، يک عنصر الزامي است.

KeePassX

اگر در ده‌ها وب‌سايت عضو هستيد يا از چند سرويس خاص استفاده مي‌کنيد و نياز داريد شناسه و گذرواژه امني داشته باشيد، حتما خوب مي‌دانيد که يک شناسه امن چه ويژگي‌هايي مي‌تواند داشته باشد: تکراري نباشد، از ترکيب حروف کوچک و بزرگ تشکيل شده باشد، طولاني باشد و از کاراکترهاي غيرحرفي استفاده کرده باشد و در يک کلام، سپردن آن به حافظه کار دشواري باشد. از اين‌رو مي‌توانيد از اين ابزار استفاده کنيد و امن‌ترين گذرواژه‌ها را براي خود استفاده کنيد. اين ابزارها مي‌تواند گوشه کوچکي از دنياي بزرگ نرم‌افزاري منبع‌ باز را نشان بدهد. اگر دنبال نرم‌افزاري خاص و تک‌منظوره و براي يک هدف خاص مي‌گرديد، احتمال اين‌که آن را در جامعه منبع‌ باز نيابيد، نزديک به صفر است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: سیستم عامل , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: